GRUPPER

Boka gärna biljetterna på förhand. Skicka e-post info@svenskaforeningeninurmijarvi.fi och meddela hur många biljetter ni vill reservera. Man kan också förhandsbeställa kaffeservering till pausen. Biljetterna betalas i förhand på Svenska föreningen i Nurmijärvis konto. Förhandsbokade biljetter ska lösas ut ca 30 min. före Allsången börjar.

VÄGBESKRIVNING TILL TABOR

Allsång på Tabor arrangeras vid Taaborinvuori utemuseum. Tabor ligger naturfint i Palojoki, Nurmijärvi. Det tar drygt en halvtimma att köra från Helsingfors. Parkeringen är på adressen :  Koulukulmantie 34, 01940 Palojoki.

Från Helsingforshållet:

Följ väg E12 mot Tammerfors/Tampere. Ta avfart 11 mot Klövskog/ Klaukkala. Ta nästa till höger, väg 130 (gamla Tavastehusvägen) sväng vänster mot Tavastehus/Hämeenlinna. Kör ca 4,5km och sväng sedan höger, Metsäkyläntie mot Palojoki och kör ca 4,6 km. Vid T-korsningen ta till vänster (Palojoentie,väg 139) och sedan genast  höger Koulukulmantie, kör ca 300m och parkeringen är på vänster sida.

Från Tavastehushållet:

Följ väg E12 mot Helsingfors. Ta avfart 13 Nurmijärvi. Sväng vänster till Siippoontie (väg  1311) ca 750m och sväng sedan höger  till Kylmänojantie, kör ca 3.4km. Sväng sedan höger till Koulukulmantie, kör ca 650m och parkeringen hittas på högra sidan.

! Observera att infarten till parkeringen är från Koulukulmantie 34, 01940 Palojoki.

Svenska föreningen i Nurmijärvi