DET HÄNDER PÅ SVENSKA I NURMIJÄRVI

De vackraste julsångerna mån 29.11. kl. 18 i Nurmijärvi kyrka

Vi samlas för att sjunga och njuta av de vackraste julsångerna i Nurmijärvi kyrkobyn. Efteråt blir det julglögg och jultårtor i församlingshemmets stora sal.

Nurmijärvi församling förutsätter covidintyg för De vackraste julsångerna evenemangen. Intyget kan laddas ner eller printas från kantatjänsten.

Julpyssel fre 10.12 kl. 17.30

Välkommen till Vendlaskolan för att pyssla lite julklappar och annat roligt. I år gör vi bl.a. ljus, julkort, dekorerade tändsticksaskar och örtolja. Anmäl ditt deltagande till Micaela Hagström-Koivusara per sms 044-5929162 senast 8.12. Pyssel är gratis för medlemmar och 5€/person för icke-medlemmar.

Teater, En Julsaga lör 11.12. kl. 13

Välkommen på teater till Ahjola i Nurmijärvi kyrkobyn (Ahjolantie, 01900 Nurmijärvi). Vi får på besök Vanda Teaterföreningen och pjäsen heter En Julsaga. Det är en gratis föreställning som rekommenderas från 7år uppåt och speltid är ca 50min. Vi säljer kaffe, kaka och lotter på plats.

Den girige Ebeneezer Scrooge tar från de fattiga och ger till de rika, det vill säga till sig själv! Han avskyr julen. Alla omkring honom vill få honom på julhumör, men förgäves. Belle, Scrooges ungdomskärlek vill inte ge upp hoppet om att han en dag ska älska henne mer än pengar. Och hur går det för Scrooges anställde Bob Cratchits familj om de inte har råd att föra deras sjuka baby Tim till doktorn... Under julnatten börjar det spöka och Scrooge får besök av andar som visar honom sanningar om hans liv. Finns det hopp om en god jul?

Ändringar som sker efter utskicket av medlemsbrev, uppdaterar vi både på vår               hemsida och på Facebook.

www.svenskaforeningeninurmijarvi.fi

E-post

Vill du hellre ha medlemsbrevet per e-post, meddela din e-post adress till Micaela Hagström-Koivusara, micbhag@gmail.com

Du får gärna ta med vänner och bekanta, som är intresserade av vår verksamhet.

INBETALNING AV MEDLEMSAVGIFTEN ÅR 2021

Om du inte ännu betalt medlemsavgiften för år 2021 så ber vi dig göra det snarast.

Mottagare:                Svenska föreningen i Nurmijärvi r.f.

Kontonummer:         FI72 4260 1420 0477 76 (Lammin Säästöpankki)

Summa:                    30,00

Meddelande:            familjens namn

Du hittar oss på

Gå gärna in och gilla oss, här hittar du också information om våra evenemang.

Vår verksamhet stöds av